ورود به سیستم برای دانشجویان  والدین  ورود به سیستم برای    ورود به سیستم برای کارکنان   راهنمای سیستم ورود به سیستم
  مرکز بهداشت مرکز مشاوره مرکز انفورماتیک اداره تغذیه اداره سراها اداره رفاه امور دانشجویی معاونت دانشجویی  
سوالات متداول
 
  • نحوه ورود به پرتال دانشجويي چگونه است؟

پاسخ: صرفا با استفاده از مرورگر فايرفاکس مي توانيد وارد پرتال دانشجويي شويد.

  • درصورت فراموش کردن کلمه عبور چه کار بايد کرد؟

پاسخ الف : در پرتال دانشجويي صندوق رفاه بخش «کلمه عبور خود را فراموش کرده ام» توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کدملي و شماره همراه، کلمه عبور جديد براي دانشجو پيامک مي شود.

پاسخ ب: در صورت عدم ارسال کلمه عبور به شماره همراه دانشجو، به روز رساني توسط کارشناس اداره رفاه محل تحصيل صورت مي گيرد.

  • هنگام ثبت نام دانشجو در پرتال پيغام« اشکال در بازيابي اطلاعات » جهت رفع خطا چه بايد کرد؟

پاسخ: اشکال در بازيابي اطلاعات يعني اطلاعات آموزشي دانشجو از سامانه آموزش به سامانه وزارت علوم ارسال نگرديده و در آن دانشگاه مقطع و دوره شناسايي نشده است. جهت رفع مشکل، با اداره آموزش دانشگاه تماس بگيريد.

  •  پيغام «عدم همخواني» ناشي از وجود چه مشکلاتي مي باشد؟

پاسخ: اين مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصيل از طريق ارسال کدملي و اطلاعات تحصيلي دانشجو به سامانه استعلام مدارک تحصيلي وزارت علوم (GSB) برطرف مي گردد. جهت رفع مشکل با اداره آموزش دانشگاه تماس بگيريد.

  • دانشجو براي ثبت نام در پرتال با پيغام عدم همخواني شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو مواجه مي شود؟

پاسخ: با توجه به فعال سازي وب سرويس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکيت شماره همراه متقاضيان وام و خوابگاه، اگر شماره همراه به نام دانشجو نباشد مي بايست به يکي از دفاتر همراه اول، ايرانسل، رايتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعي شماره همراه به نام دانشجو اقدام نمايد. وسپس شماره همراه دانشجو در پرتال صندوق رفاه ثبت گردد. لازم به ذکر است دسترسي ارسال پيامک هاي تبليغاتي، جهت ارسال پيامک کدصحت سنجي نبايد مسدود باشد.

  • جهت تنظيم سند تعهد محضري ، ضامن بايد چه شرايطي داشته باشد؟

پاسخ: ضامن بايد کارمند رسمي يا پيماني بوده و داراي حکم کارگزيني باشد، افرادي که  شغل آزاد دارند و داراي پروانه کسب مي باشند، نمي توانند ضامن شوند.کارمند بازنشسته مي تواند با ارائه نامه کسر از حقوق (عنوان نامه کسر از حقوق حتما به صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم باشد) ضامن شوند. نمونه فرم تعهد را مي توانيد از سامانه معاونت دانشجويي – اداره رفاه - فرم هاي دانشجويي دريافت و پس از تنظيم در دفترخانه اصل آنرا را به همراه اخرين حکم کارگزيني و فيش حقوقي و نامه کسر از حقوق  به اداره رفاه دانشجويان تحويل نماييد.

  • درخواست وامها چه زماني مي باشد؟

پاسخ : زمانبندي وامها از طريق پرتال صندوق رفاه دانشجويان اعلام ميگردد که انواع،‌ مبالغ و زمان آن از طريق سايت معاونت دانشجويي (بوستان) و فضاي مجازي اطلاع رساني ميگيرد.

  • درهنگام ثبت وام در پرتال دانشجويي با پيغام خطاي نداشتن شماره حساب مواجه مي شويم؟

پاسخ: دانشجو قبل از ثبت تقاضاي وام هاي دانشجويي (تحصيلي، ضروري، مسکن، ويژه دکتري)  مي بايست شماره حساب بانک تجارت به نام خود همراه با شماره شبا و کد بانک را به اداره رفاه اعلام نمايد. لازم بذکر است دانشجويان نوبت دوم جهت تقاضاي وام شهريه نياز به اعلام شماره حساب دانشجو ندارند.

  • آيا جهت دريافت وام مي توانم شماره حساب بانک شهر خودمان را اعلام کنم؟

پاسخ: بله

  • دانشجويان روزانه از چه وامهايي مي توانند استفاده کنند؟

پاسخ: وام تحصيلي، وام ديعه مسکن (ويژه دانشجويان متاهل که در خوابگاه سکونت ندارند)، وام ضروري .

  • حداکثر ترم هاي که دانشجو مي تواند از وام استفاده نمايد؟

پاسخ: دانشجويان کارشناسي پيوسته و دکتري 8 نيمسال و دانشجويان کارشناسي ارشد ناپيوسته 4 نيمسال

  • براي اينکه وام تحصيلي براي دانشجويان متاهل ، با نرخ متاهلي ثبت شود ، چه اقدامي لازم است؟

پاسخ: کپي صفحه اطلاعات سند، اطلاعات زوج و اطلاعات زوجه، کپي صفحه دوم شناسنامه دانشجو و کپي کليه صفحات شناسنامه همسر و کپي کارت ملي همسر همراه با اصل يکي از مدارک اعلام شده را به اداره رفاه ارائه نماييد.

  • آيا در زمان مرخصي تحصيلي و يا حذف ترم ، مي توان از وام هاي دانشجويي استفاده کرد؟

پاسخ: خير دانشجو بايد در حال تحصيل و داراي انتخاب واحد و در سنوات مجاز باشد.

  • چرا وام تحصيلي برخي از دانشجويان نصف شده است؟

پاسخ: مطابق آيين نامه و قوانين صندوق رفاه دانشجويي که در يک نيمسال مشروط تحصيلي اعلام شود، در نيمسال وام دريافتي نيمي از مبلغ سقف وام تحصيلي مي باشد و چنانچه در دو نيمسال متوالي مشروط شناخته شود، مجاز به استفاده از وام تحصيلي در نيمسال بعد از آن نخواهد بود.

  • درخواست وام دانشجو به دليلي اينکه چند قسط از اقساط وام مقطع قبلي معوق شده است ، حذف گرديده است . براي برقراري وام چه بايد کرد؟

پاسخ: بدهي معوق مقطع قبلي خود را پرداخت کنيد و سپس با کارشناس اداره رفاه جهت بررسي مجدد درخواست وام تماس بگيريد.

  • تفاوت در زمان پرداخت وام به دانشجوياني که در يک زمان درخواست وام داده اند، به چه دليل است؟

پاسخ: وام ها پس از تاييد طي ليست هاي مختلف به صندوق رفاه ارسال مي شود، درخواست وام برخي از دانشجويان به دليل پاره اي از مشکلات آموزشي (عدم ثبت کامل نمرات، واحد کمتر از حد مجاز)و عدم دريافت مدارک مورد نياز وام يا خطاهاي سيستمي قابل تاييد نيست که نياز به مکاتبه با صندوق رفاه دارد.

  • چه وام هايي به دانشجويان نوبت دوم و شهريه پرداز تعلق مي گيرد؟

پاسخ: مطابق آيين نامه صندوق رفاه دانشجويان فقط وام شهريه مشمول دانشجويان نوبت دوم دانشگاه هاي دولتي مي شود.

  • براي بهره مندي از وام رويدادهاي مواردخاص چه مدارکي نياز مي باشد؟

پاسخ: فقط براي دانشجويان حادثه ديده در سوانح و تصادفات، مبتلا به بيماري هاي خاص و پرهزينه يا فوت و بيماري خاص و پرهزينه يکي از اعضاء درجه يک دانشجو مي بايست فرم رويداد موارد خاص وام ضروري تکميل و به همراه فاکتور و اسناد هزينه کرد دانشجو به اداره رفاه دانشجويان محل تحصيل ارائه گردد تا پيگيري لازم به صندوق رفاه صورت گيرد.

  • رويداد ازدواج (زيرمجموعه وام ضروري) تا چه زماني بعد از عقد پرداخت مي شود؟

پاسخ: در دوران تحصيل به دانشجويان روزانه دانشگاه هاي دولتي حداکثر تا 18 ماه پس از تاريخ عقد وام ازدواج تعلق مي گيرد و تنها يک نوبت در تمام مقاطع تحصيلي امکان پذير است.

  • وام وديعه مسکن به چه کساني تعلق مي گيرد؟

پاسخ: اين وام به دانشجويان متاهل که در خوابگاه دانشجويي سکونت ندارند تعلق مي گيرد.

  • در صورتي که زوجين هر دو دانشجو باشند ، آيا وام وديعه مسکن به هر دو تعلق مي گيرد؟

پاسخ: خير، در صورتي که زوجين دانشجو باشند، فقط يکي از آن ها مي تواند از وام مسکن بهره مند گردد.

  • آيا براي درخواست وام وديعه مسکن کد رهگيري کامپيوتري الزامي است؟

پاسخ: بله، حتما بايد کدرهگيري درج شود.

  • آيا به دانشجويان بورسيه وام تعلق مي گيرد؟

پاسخ: طبق آيين نامه و قوانين صندوق اعطاي وام به دانشجويان بورسيه ممنوع مي باشد.

  • در هنگام ثبت وام در پرتال توسط دانشجو پيغام «ثبت وام براي دانشجويان شاغل امکانپذير نيست» مي دهد ؟

پاسخ: مطابق آيين نامه و قانون صندوق رفاه، دانشجو در زمان دريافت وام دانشجويي به کاري که مستلزم دريافت اجرت مي باشد نبايد اشتغال داشته باشد.

دانشجوياني که به صورت رسمي، پيماني، قراردادي، شرکتي، يا اشتغال تمام وقت در دستگاه ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي شاغل مي باشند و مشمول بيمه اجباري مستمر و سنوات شده اند، مشمول دريافت وام از صندوق نمي باشند.

دانشجوياني که داراري بيمه اختياري و پاره وفت (غير مستمر)مي باشند شامل (طلاب حوزه علميه، افراد تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور، مدرسين حق التدريس و بيمه شدگان تحت عنوان مشاغل آزاد، خويش فرما و زنان خانه دار)، مي توانند با ارائه سابقه بيمه و نامه از محل کار به اداره رفاه محل تحصيل خود از وام هاي صندوق بهره مند گردنند .

  • آيا به دانشجوي شاغل ، وام شهريه تعلق مي گيرد؟

پاسخ: پرداخت وام شهريه به دانشجويان شهريه پرداز شاغل پس از بهره مندي دانشجويان شهريه پرداز غير شاغل امکان پذير است.

  • آيا دانشگاه دانشجويان را بيمه مي کند؟

پاسخ : کليه دانشجويان تحت پوشش بيمه حوادث خواهند بود.

  • نحوه بازپرداخت بدهي از طريق پرتال صندوق رفاه چگونه است؟

پاسخ: در صورت فارغ التحصيلي در يک مقطع با ورود به پرتال و انتخاب گزينه پرداختي ها و پرداخت دفترچه، دفترچه اقساط صادر شده قابل مشاهده مي باشد که اقساطي که قصد واريز آن را داريد انتخاب نموده وارد فرآيند پرداخت اينترنتي خواهيد شد.

  • وجه واريزي از حساب کسر شده اما به پرونده انتقال نيافته است؟

پاسخ: اگر پس 72 ساعت وجه واريزي به حساب دانشجو باز نگردد، مي بايست گردش حساب بانکي 72 ساعته از لحظه پرداخت که مهر بانک بر روي آن درج شده است را به اداره رفاه دانشگاه محل تحصيل خود ارائه نموده تا از طريق واحد بانک صندوق رفاه پيگيري شود.

  • در صورتي که مبلغ بدهي را دوبار واريز کرده باشم چه بايد کرد؟

پاسخ: در صورتيکه دانش آموخته بدهي هاي ديگري داشته باشد مبلغ واريز شده از مانده بدهي هاي ديگر کسر خواهد شد. در غير اينصورت پس از صدور تسويه حساب نهايي جهت برگشت اضافه واريز با اداره رفاه دانشگاه محل تحصيل خود تماس بگيريد.

  • کليه اقساط خود را واريز کرده ام جهت دريافت مدرک چطور اقدام نمايم؟

پاسخ: پس از واريز اقساط دفترچه يا واريز کل بدهي مي توانيد ازقسمت پرتال دانشجويي، بخش تسويه حساب درخواست تسويه حساب را انتخاب نموده و شماره تلفن همراه خود را ثبت نماييد، سپس به تناسب مقطع تحصيلي با اداره رفاه دانشگاه محل تحصيل خود جهت تاييد نهايي تماس بگيريد.

 
آخرین به روزرسانی صفحه : ۱۴۰۱/۱۲/۲
 
 
 
 







   

مهمترین پیوندها