ورود به سیستم برای دانشجویان  والدین  ورود به سیستم برای    ورود به سیستم برای کارکنان   راهنمای سیستم ورود به سیستم
  مرکز بهداشت مرکز مشاوره مرکز انفورماتیک اداره تغذیه اداره سراها اداره رفاه امور دانشجویی معاونت دانشجویی  
سوالات متداول
 
  •   نحوه ورود به اينترنت چگونه است؟

پاسخ: ابتدا آدرس https://hotspot.gau.ac.ir/login را در آدرس بار مرورگر خود وارد کنيد و سپس نام کاربري و گذرواژه خود را وارد کرده و گزينه ورود را کليک نماييد.

  •  نحوه خروج از اينترنت چگونه است؟ 

پاسخ: با وارد کردن آدرس https://hotspot.gau.ac.ir/logout در آدرس بار مرورگر خود و دريافت پيام ((شما ارتباط اينترنت را قطع کرديد)) از اينترنت خارج مي شويد و براي ورود مجدد ميتوانيد گزينه ورود به اينترنت را کليک نماييد.

  • آيا اتصال به سايت دانشگاه با استفاده از سامانه هاي داخلي دانشگاه نياز به اينترنت دارد؟

پاسخ: کاربران براي مشاهده وب سايت دانشگاه و يا استفاده از ديگر سامانه هاي دانشگاه نيازي به اتصال به اينترنت ندارند.

  • آيا دانشجويان امکان استفاده از چند دستگاه براي استفاده از اينترنت را دارند؟

پاسخ : خير- تعداد دستگاه مجاز جهت اتصال همزمان به اينترنت براي شناسه هاي دانشجويي يک دستگاه مي باشد.

  • براي تغيير رمز عبور شناسه اينترنت چگونه اقدام نماييم؟

پاسخ: ابتدا لينک مربوطه را از اينجا کليک نماييد. سپس نام کاربري و رمز عبور خود را در بخش ورود کاربران اينترنتي وارد کنيد. از سربرگ تغيير رمز عبور، رمز شناسه خود را تغيير دهيد.

  • خطاي wrong password به چه معني است؟

پاسخ: کلمه رمز وارد شده اشتباه مي باشد.

  • خطاي User with Internet username does not exists به چه معني است؟

پاسخ: شناسه وارد شده، نامعتبر است.

  • چگونه اطلاعات اکانت اينترنت و حجم مصرفي را مشاهده نماييم؟ 

پاسخ: براي مشاهده اطلاعات اکانت اينترنت مانند حجم مصرفي و باقيمانده ترافيک مي بايست لينک مربوطه را از اينجا کليک نماييد و سپس نام و نام کاربري خود را در بخش ورود کاربران اينترنتي وارد کنيد. در نهايت پس از ورود ميتوانيد اطلاعات مربوط به اکانت خود را مشاهده نماييد.

  • درصورت بروز مشکل در ارتباط با اينترنت به کجا مراجعه کنيم؟

پاسخ : در صورت بروز مشکل در ارتباط با اينترنت دانشگاه، ميتوانيد با مراجعه به ساختمان نظري – طبقه چهارم کارشناسان مستقر راهنمايي بخواهيد.

  • چگونه اکانت اينترنت دريافت نماييم ؟

پاسخ:وارد سامانه آموزش شده، در بخش مکاتبات اداري گزينه فرم هاي درخواست را انتخاب کرده، سپس از گزينه ساير درخواست ها، فرم درخواست شناسه کاربري اينترنت را انتخاب و تکميل نماييد.

  • چگونه پاسخ درخواست اکانت اينترنت رامشاهده نماييم ؟

پاسخ: ابتدا وارد سامانه آموزش شويد. سپس در بخش کارتابل، فرم درخواست اکانت اينترنت که قبلا ارسال کرده بوديد را انتخاب نماييد. فرم مربوطه در ابتداي صفحه موجود است. در انتهاي فرم ارسالي شما، شناسه اينترنت تعريف شده قابل مشاهده است.

  • چگونه پست الکترونيک (ايميل آکادميک) درخواست نماييم ؟ 

پاسخ: وارد سامانه آموزش شده، در بخش مکاتبات اداري گزينه فرم هاي درخواست را انتخاب کرده، سپس از گزينه ساير درخواست ها، فرم درخواست پست الکترونيک را انتخاب و تکميل نماييد.

  • چگونه پاسخ درخواست پست الکترونيک-ايميل آکادميک را مشاهده نماييم ؟

پاسخ: ابتدا وارد سامانه آموزش شويد. سپس در بخش کارتابل، فرم درخواست پست الکترونيک که قبلا ارسال کرده بوديد را انتخاب نماييد. فرم مربوطه در ابتداي صفحه موجود است. در انتهاي فرم ارسالي شما، آدرس ايميل و رمز عبور تعريف شده قابل مشاهده است.

  • در صورت فراموشي رمز عبور پست الکترونيک چگونه اقدام نماييم ؟ 

پاسخ: فرم تکميل شده درخواست پست الکترونيک که در آن آدرس ايميل و رمز ورود تعريف شده است را از سامانه مربوطه مجددا مشاهده نماييد.

  • در صورت فراموشي رمز عبور شناسه اينترنت چگونه اقدام نماييم؟ 

پاسخ: با مرکز فناوري اطلاعات و خدمات رايانه اي دانشگاه به شماره تلفن01732437610 تماس حاصل نماييد.

  •  پيامك تاييد براي تلفن من ارسال نمي شود چگونه ميتوانم ثبت نام خود را تكميل نمايم؟

پاسخ :دسترسي ارسال پيامک هاي تبليغاتي نبايد مسدود باشد.

  • طريقه ثبت نام در سامانه هاي دانشجويي و پرداخت اجاره بهاء و وديعه خوابگاه چگونه است؟

پاسخ: مراحل ثبت و پرداخت اجاره بهاء به صورت الکترونيکي انجام مي گردد و دانشجويان لازم است قبل از ثبت نام فايل راهنما که درسامانه حوزه معاونت دانشجويي بارگذاري شده است بصورت کامل مطالعه نمايند.

  • نحوه ورود به پرتال دانشجويي چگونه است ؟

پاسخ: صرفا با استفاده از مرورگر فايرفاکس مي توانيد وارد پرتال دانشجويي شويد.

  • درصورت فراموش کردن کلمه عبور چه کار بايد کرد؟

پاسخ الف : در پرتال دانشجويي صندوق رفاه بخش «کلمه عبور خود را فراموش کرده ام» توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کدملي و شماره همراه، کلمه عبور جديد براي دانشجو پيامک مي شود.

پاسخ ب: در صورت عدم ارسال کلمه عبور به شماره همراه دانشجو، به روز رساني توسط کارشناس اداره رفاه محل تحصيل صورت مي گيرد.

  • هنگام ثبت نام دانشجو در پرتال پيغام« اشکال در بازيابي اطلاعات » جهت رفع خطا چه بايد کرد؟

پاسخ: اشکال در بازيابي اطلاعات يعني اطلاعات آموزشي دانشجو از سامانه آموزش به سامانه وزارت علوم ارسال نگرديده و در آن دانشگاه مقطع و دوره شناسايي نشده است. جهت رفع مشکل، با اداره آموزش دانشگاه تماس بگيريد.

  •  پيغام «عدم همخواني» ناشي از وجود چه مشکلاتي مي باشد؟

پاسخ: اين مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصيل از طريق ارسال کدملي و اطلاعات تحصيلي دانشجو به سامانه استعلام مدارک تحصيلي وزارت علوم (GSB) برطرف مي گردد. جهت رفع مشکل با اداره آموزش دانشگاه تماس بگيريد.

  • دانشجو براي ثبت نام در پرتال با پيغام عدم همخواني شماره تلفن همراه با مشخصات دانشجو مواجه مي شود؟

پاسخ: با توجه به فعال سازي وب سرويس شاهکار در خصوص امکان احراز مالکيت شماره همراه متقاضيان وام و خوابگاه، اگر شماره همراه به نام دانشجو نباشد مي بايست به يکي از دفاتر همراه اول، ايرانسل، رايتل مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعي شماره همراه به نام دانشجو اقدام نمايد. وسپس شماره همراه دانشجو در پرتال صندوق رفاه ثبت گردد. لازم به ذکر است دسترسي ارسال پيامک هاي تبليغاتي، جهت ارسال پيامک کد صحت سنجي نبايد مسدود باشد.

 

 
آخرین به روزرسانی صفحه : ۱۴۰۱/۱۲/۲
 
 
 
 







   

مهمترین پیوندها